CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 26, 2012

2 hari berbau minyak panas

Assalamualaikum.....

sabtu pagi lepas aku dengan beberapa orang rakan memulakan XPDC menawan Gunung Angsi.....tapi cite pasal nie aku hold dulu ar sebab gambar aku belum dapat lagi.....takde bukti nanti korang tak percaya plak kan...

yang aku nak cite nie kesan lepas mendaki.....perghhhh memang terbaeekkk la dia punye penangan....ye ar....aku punya lama tinggalkan xtvt beriadah, bersukan semua nie.....kalau ada pun setakat lompat-lompat, aerobik ngan skipping dalam rumah....itu pun sekejap benar.....x sempat peluh nak merembes keluar aku dah stop....

kaki aku la yang mengalami kesan paling teruk....memang lenguh, sakit, segala macam aku rasa ar...tangan aku belah kiri pun rasa sakit..tapi aku x tau kenapa...balik tue pun aku jalan macam dah x berapa nak betul....tahan sakit punya pasal....macam terkengkang pun ada aku rasa...seriously sakit lagi-lagi bahagian betis ngan depan paha...maybe otot aku terkoyak kot...

lepas mandi aku rendam kaki aku ngan air panas + garam....then sapu minyak panas kat seluruh kaki....tapi aku macam x rasa pape pun...kalau ikutkan rancangan pagi ahad tue kitorang nak naik bukir Broga pulak tapi bila keadaaan kaki aku macam tue, aku cancel join....takut nanti ada pulak yang jadi mangsa dukung aku...tapi rupanya diorang pun cancel juga sebab pagi ahad tue hujan....so next time aku still boleh join...hehehe

owh berbalik kepada rawatan rendam kaki kat air panas + garam dan juga sapuan minyak panas ke seluruh kaki, 2 malam juga laaa aku berkeadaan macam tue...habis bilik aku pun dah bau minyak panas....semalam aku datang keje pun kene jalan penuh sopan santun nak cover kaki nie sakit.....

tapi alhamdulillah pagi nie aku bangun pagi rasa kaki aku dah elok sikit....jalan pun dah kembali senonoh....kalau sebelum nie minyak panas tue masih penuh, sekarang hampir setengah juga la aku dah bedal sapu kat kaki ngan lengan aku nie...

walaupun begitu, aku bukanlah serik untuk mendaki gunung lagi...tue baru permulaan..bak kata orang baru nak panaskan badan.....lepas nie kalau ada lagi xtvt macam nie aku still nak join lagi....even lepas tue sakit, tapi aku rasa satu kepuasan laaa bila dapat sampai ke puncak gunung tue....sakit tue macam tanda ingatan dari xtvt tue....hahahaha

so lepas nie de sesape yang nak join????





psst: time XPDC daki gunung tue de ar kira otai dalam bab2 nie, die ajak kitorang join daki Gunung Kinabalu bulan 6 tahun depan.....hurmmm masih dalam pertimbangan.....kekeke

0 comments: