CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 5, 2012

Gemuruh jiwa jantung berdegup laju

Assalamualaikum.....

hujung minggu lepas aku balik kampung macam biasa untuk berjumpa kesayangan-kesayanganku..namun tujuan utama aku balik kampung sebab kawan aku si Ruzana kawen...*bertambah bilangan kawan aku yang bertukar status*...time die bertunang awal tahun hari tue aku x pegi..maka time die bersanding nie aku dah dapat amaran keras dan wajib datang...tapi cite die kawen aku cite len entry erkk sebab aku xde gambo nak tayang lagi...

balik kali nie aku terpaksa drive kete abang ipar aku sebab die x dapat balik kampung sekali atas urusan kerja...waktu balik kampung adalah malam okeyh...dalam pukul 10.00 malam baru gerak dari rumah kakak aku.sebenarnya aku jarang bawak kete untuk perjalanan jauh..maksud jauh kat sini adalah melebihi 2 or 3 jam erkk...

maka malam tue aku bawak kete dengan penuh berhati-hati dan berwaspada...abang aku kat depan then aku just folow belakang...sepanjang perjalanan adalah lancar..tapi bila masuk simpang ke kampung aku ada berlaku satu insiden yang boleh bikin jantung ko berdegup dengan pantas dan tetiba badan ko rasa seram sejuk je..tapi nie bukan cerita hantu yeee...

jalan nak pergi kampung aku ada satu kedai karaoke tepi jalanyang berkonsep terbuka..malam tue memang banyak giler laa kete parking tepi jalan depan kedai karaoke tue..memang berderet wokeyh..so aku bawak kete macam biasa je ar..tapi biasalah jalan kampung mana ada lampu jalan sangat..so jalan adalah gelap..sekali boleh pulak tetiba aku nampak satu objek gelap kat tengah-tengah jalan..tengah-tengah jalan seh!!time nie nak kata aku bawak kete laju sangat pun tidak slow sangat pun tidak..tapi kalau dah dekat baru nampak objek tue x ke terkejut..time nie aku ngan kakak aku yang kat sebelah memang dah terkejut mengalahkan beruk..memang aku dah tawakal je ar langgar benda tue kat tengah-tengah kete...aku nak elak dah x sempat then kalau sempat pun maybe tayar kete akan terlanggar objek tue dan kebarangkalian kete akan terbabas atau tergolek itu ada..

abang aku sempat elak..aku je ar yang malang sikit...nasib baik kereta aku dapat lepas objek tue...rupa-rupanya tayar lori...tapi terasa jugak laaa...sekali abang aku perasan rupanya yang aku langgar tayar tue..so die stop nak tengok kalau ada pape masalah...abang aku cakap mybe tue tayar lori 1 or 3 tan....cek macam xde pape maka teruskan perjalanan...tapi kitowrg yang kat dalam kete nie memang dah menyumpah seranah je la...memang sengal giler sapa yang letak tayar tue kat tengah-tengah jalan...

Alhamdulillah sampai rumah dengan selamat walaupun dah langgar tayar...esoknya barulah abang aku yang lagi sorang perasan yang skirt depan bumper kete tue dah xde rupanya..malamnya x perasan sebab gelap dan benda tue kat bawah..haish apalah naseb kan..dah la bawak kete orang...naseb baik abang ipar aku x marah..die cakap die x risau kete sangat tapi risau orangnya..ye laaa aku bawak isteri dengan anak-anak die kot...

petangnya aku keluar pegi kenduri ngan family aku tengok kat tempat kejadian x perasan plak skirt tue..tapi abang aku cakap ada kat tepi jalan dah hancur...haihhh...x dapat nak di selamatkan...abang aku cakap kalau die nampak lagi tayar tue mahu die campak kat kedai karaoke tue..sebab die rasa tuan kedai tue yang letak..sebenarnya kedai tue dah banyak sangat orang merungut..siap pernah kena rush lagi...sebabnya ramai PATI ngan orang luar..tapi x makan saman laaaa....

harap-harap perkara macam nie x berlaku lagi kat aku or sesiapa yang lalu jalan tue...pengajaran jugak la peristiwa tue...




0 comments: