CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 24, 2010

bekalan yang d bawa

0wkey en3 nie sepatutnye aku dah p0st awal2 time baru balik dari kampung cuti time raye ritue..tapi disebabkan kemalasan n pic pun kat dalam f0n zaman batu aku g maka aku p0stp0ne sampai ar rinie....0leh kerana rinie aku agak de m0od agak rajin tuk update s0 aku pun decide nak p0st b0ut nie dulu...

perbualan antara aku ngan mak b4 aku nak balik cinie...time nie aku tengah packing barang2 aku yang nak d bawak balik...

mak: nurulll...kamu dah bungkus ke kuih2 yang nak d bawak...
aku: ye maaa....lum g..jap g 0wrg bungkus...nak kemas baju nie dulu..

dah siap packing baju n barang aku sume aku pun g ar de nex 0perasi iaitu membungkus kuih 0r biskut raye plak.....aku juz bungkus kuih yang aku minat n berkenan je then tetibe mak aku tegur....
mak: dah siap bungkus ke???kamu bawak kuih ape je??
aku: tengah bungkus ar nie...0wrg bawak kuih nie, nie, nie ngan nie je...sambil jari2 aku tunjuk kuih2 yang aku dah bungkus....de ar lam 3,4 jenis....
mak: tue je ke???
aku: ye ar...cukup ar nie...yang len 0wrg x minat sangat...
mak: laaaa...kuih yang nie???*sambil tunjuk sejenis kuih*...kamu xnak ke???
aku: xnak ar ma...x makan sangat..nanti xde sape makan lak..membazir je...
mak: yang nie???*tunjuk sejenis g kuih*
aku: xnak...nie pun dah banyak ar ma....nanti x habis lak kalau bawak banyak2...
mak: laaaa..nanti kawan2nye kan nak....bagi la kt kawan2 kamu....*see..mak aku siap pikir tuk kengkawan aku g*
aku: haaaa...ye ar..ye ar..ma t0l0ng bungkuskan je ar mane yang patut..
*skali bapak aku pun j0in sekali t0l0ng bungkuskan...hailaaa i sangat sukeee tau....nampak tak betapa sayunknye mak n bapak i kat i...*0whmaiiiii...fehlesss la iza..tetibe k0 jadi gedikss sangat nie kenapa..kalau ar adik beradik aku bace bl0g nie haruslah aku kene sepak dengan mereka beramai2...naseb bek di0wrg x tau aku de bl0ng..hahaha*

setelah siap membungkus inilah hasilnye.....bekalan yang dibawa 0leh aku.....



kesemua yang dibawa...
*pic nie aku ambik time aku dah sampai cinie n ph0t0sh0t dilakukan di atas katil aku..*


nak tau lebih detail????


0wkey dalam pic nie de kuih p0pia bilis, candy, p0pia nestum, biskut c0klat chip, agar2 kering, c0klat n gula2...


yang nie plak tart nenas...kredit t0 ana...


dalam nie sebenarnye de 3 jenis biskut raye... alm0nd c0klat, alm0nd l0nd0n n short breaded*betul ke name biskut nie*


haaa...diz is my peberet...h0ney c0rnflakes homemade by my akak yang ke 3...excely biskut nie die buat n bawak balik tuk letak kat rumah bagi kit0wrg n tetamu makan..tapiiiii aku g simpan satu balang nie lam kabinet n x bagi sesape ambik c0z takut habis...siap cakap kat mak g....

aku: ma 0wrg simpan tau yang nie sebab nak bawak balik nanti..
mak: kalau nak bawak simpan ar betul2..kalau x nanti kene ambik...*see mak i baik kan*
kak ani: k0 nie dik...kat umah aku de g.nanti k0 balik singgah ar umah aku dulu...
aku: xpe...aku dah simpan pun..tapi nanti kalau k0 nak bagi lagi pun bagus..huhuhu

begitulah kisahnye....nie naseb bek aku x angkut g kuih2 yang akak2 aku offer time aku singgah umah di0wrang 0tw balik cinie...kalau x memang dah macam 0wrg nak wat niaga je....

tapiiii....kuih2 yang aku bawak tue dah tinggal cket je c0z aku dah tapau lekl0k bawak g claz bagi dak2 clazmate aku makan...tadi aku de lab n aku tapau g 2 bekas...n hasilnyeeee tinggal bekas kuih je....bagus kan di0wrg nie....x ar membazir kuih n biskut raye yang mak n bapak i bungkuskan.....*juz tinggal kuih peberet2 aku je...hahaha...semestinye tuk bekalan aku..*

LURVE MAK & ABAH BANYAK2!!!!!

0 comments: