CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 17, 2010

ki$ah raye aku....

m0od time aku menulis nie: malas tapi nak update gak pasal raye.....x lambat g kan aku nak update c0z nie stil dalam bulan syawal g 0wkeyh!!!alaaa baru 12 syawal kan...sesape yang baru nak start p0se 6 pun bleh g...then sambung raye g..pedehal kan..

pagi raye aku bermula bila aku bangun tid0...*memang ar kan*..then cuci muke, g0s0k gigi n s0lat...x mandi g c0z xleh lelame dalam bilik air time nie...nanti de je yang wat s0re tarzan s0h keluar cepat...s0re2 tarzan tue selalunya datang dari kaum adam yang ada kat umah aku tue ar terutamanya abang2 aku....memang suke dengki khianat kalau aku yang kat dalam bilik air...xleh aku nak feeling2 cam puteri bersiram time nie...*time raye memang xde maknenye nak feeling2 cm2 0wkey*....sebabnya di0wrg nak mandi dulu c0z nak b`siap g masjid tuk s0lat sunat hari raya....0wkey disebabkan itu aku pun beralah ar...*p0y0s baik tetiba*...

then aku n de geng sibuk masukkan kuih & besk0t raya lam balang...geng aku ialah adik p0mpuan aku & anak sedara aku yang dah bes0...di0wrg ngan aku dah macam ngan kengkawan je...but stil de respek 0wkey..kalau x aku debik ses0wrg...hehehe....sambil isi balang kit0wrg banyak ar yang di pungpangpungpangkan..keje len mak, kakak n kakak2 iparku yang buat....bila dah siap n kaum adam serta beberapa 0wrg hawa dah g masjid barulah giliran kit0wrg lak ambik n0 tuk masuk blik air...

then bersiap2 memakai baju raya..tema warne baju kami tahun nie adalah 0ren 0wkey..0ranje..hehe...walaupun de ar de beberapa 0wg yang tidak mengikut tema atas alasan tertentu tetapi xpe..de 0ren sket2 pun dah kira 0wkey la...bila dah siap n 0wrg dari masjid belum pulang perkara yang dilakukan adalah berp0sing di depan kamera..*aku suke time nie..wawawa*...

lepas nie layan gamb0 je ar erkk c0z aku malas nak cite sangat...kate update dengan mo0d yang malas kan...haruslah begitu gayanya...hehe

mempersembahkan antara gamb0 raye yang de dalam simpanan aku.....



antara gegurl yang masih bujang dalam big family aku...hehe...berp0sing di tangga..*eh bukan ke kate nanti 0wrg x masuk minang??* fehdulikan itu semua...

bila mereka sudah pulang dari masjid maka raya diteruskan dengan sesi mem0h0n maaf antara ahli keluarga....saat t0uching n merembes2....wat penat je mekap2 b4 tue...bila lepas sesi nie sume muka dah cam kuntilanak x siap c0z muke dah sememeh balik akibat menangis yang terlampau...wat bazir mekap je...kecuali aku...kenape???bukan sebab aku x sedih d0wh tapi sebab air mate aku x nak kuar time tue...maybe empangan air mate aku dah kering akibat pecah time laz day p0se tue....



sesi mem0h0n maaf berlangsung



0wrg yang tidak menitiskan air mata ketika sesi ini...ase nak hempuk je kan..



amirah safwa adalah dilarang untuk beraya kerana belum habis berpantang erkk...time nie um0 die baru 27 hari....budak yang kuat tid0 n malas nak buka mate...



2 pasangan pengantin baru yang pertama kali beraya bersama...abang aku anak ke 7 & ke 8..



pertembungan 2 keluarga ketika di rumah embah aku..*anak jawa kan*...family aku 0ren & family makl0ng aku hijau....



ramaikan kaum kerabat aku..nie baru family aku ngan makl0ng aku je yang sampai..belum semua...



adik & anak sedara aku yang kefenatan terlampau sampai time beraya pun sempat tid0 g..naseb bek ar umah sedare sendiri..had0iiiii

ketika malam hari kat umah akak sepupu aku...naseb bek x tid0 g

raye kedua & ketiga diteruskan dengan berkunjung ke rumah sedara mara.....then time raye keempat aku baraan iaitu beraya bersama ex clazmate aku time f5....bertemu kembali dengan dak2 nie memang bez ar c0z di0wrg nie sume sengal2 bangang...ramai gak yang j0in walaupun x sume...tapi gurl yang ikut juz aku, zan, ain, tir0h n eleyna je yang dapat j0in...gurl yang len x dapat j0in...x kesah ar kan..hehehe



umah zul asenye pic nie...



geng 5 sc 1 yang sengal bangang...



di rumah ckgu hidir yang super semp0i...

then s0knye iaitu raye kelima aku n geng perkasa f6 aku iaitu aku, cha, ain & hani g serang teluk intan lak...geng perkasa adalah diberi 0leh mereka2 yang bertanggungjawab c0z kit0wrg nie je yang dari perkasa time f6 dulu...kali nie raya adalah di rancang pada saa2t terakhir....



di rumah cikgu ca`a



di rumah ckgu p0ji...siap dapat wet raye g..bez giler...

kalau nak ikutkan ati aku memang nak tepek gamb0 banyak g tapi cukup ar nie je sebab aku dah malas....lagipun bukan de 0wrg nak teng0k pn kan...heheh

laz pic 4 diz en3 is...............
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tadaaaaaaaaa



gamb0 gedik aku ngan abang aku...id0k ler gedik sangat kan...hehe...

TAMAT!!!CEKID0UT BEBEH!!!!

0 comments: