CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 9, 2011

hari kesengalan

Assalamualaikum.....

nak kene tarik nafas dendalam dulu nie...seduuutttttttttt..lepassss..seduuutttt...lepasssss...hurmmm baru ase lega sket...hari nie merupakan hari kedua aku bekerja...yeee saya bukan lagi s0wrg pelajar(rindunye kenangan lalu)...

s0 far 0wkey k0t(siap de k0t kan)..setakat nie aku masih lagi dalam pr0ses berguru..aku mane ar de pengalaman kan..memang pening ar..baru2 g..dah ar t0k guru aku jenis 0wrg yang busy..then bila time die aj0r die sekali wat keje tue ngan keadaan laju sambil berkata "ala senang je nie..nanti kalau awak dah bese leh siap dalam setengah jam je kalau banyak nie..(sambil tunjuk kat fail)"..(tetiba aku ingat kat pr0f Rahim..sape kenal ngan pr0f Rahim angkat ketiak)..

bila dalam keadaan tue aku nak catat pe yang penting pun x sempat..mane xnye..dengan nak dengar die jelaskan lagi..dengan nak catat, dengan nak peratikan mane satu yang aku kene tekan..sistem die pelik sket c0z aku x penah wat..s0 tahap pemahaman aku setakat nie x bape nak kuat g ar..masih g sengal2 ubi n k0mpius kengkadang..tapi x pe.t0k guru aku cakap bese ar macam aku nie..baru dua hari..kalu dah ter0r n paham sume tue yang luar bese..lagi plak kan t0k guru aku nie membusy manjang..kengkadang die kluar g wat check barang..aku d0k melanguk je ar depan pc..kalau x pun wat2 cam tengah cek d0kumen..bukan pe big b0s cerewet sket(k0rean pers0n..naseb dah x bape nak muda)..c0ver line seh!!!kalau de yang aku tau tue aku wat ar..kalau x aku terpaksa h0ld dulu sampai t0k guru aku datang..takut kalau aku men tibai wat je len plak jadinya..
hurmm..wat masa nie aku balaja ngan t0k guru ahn then mungkin akan bertukar t0k guru tuk blaja jurus yang lain plak..hehehe...s0o kepada t0k guru n bakal t0k guru aku harap dapat bersabar ar erkk dalam mengajar aku...(saya budak baru blajar..tunjuk ajar ku sifu)
MySpace

tapi bukan tue yang aku nak cite sebenarnya..hehe..dah panjang berjela mukadimah je upenye..hari nie aku ase cam hari sengal aku ar...memang tersangat sengal dari pagi sampai petang..
  1. pepagi aku dah tertinggal handphone kat umah
  2. then aku tersilap bagi surat time ambik pas..bila aku sedar then nak g tukar bleh plak akak kaunter tue cakap die dah buang then sampah dah kene kutip ngan cleaner..sengal giler..sedangkan x sampai 5minit k0t..(aku ke akak tue sengal???)..dah ar surat yang aku bagi kat die tue surat yang aku nak gunakan tuk wat pas harian aku...x pasal2 kene wat balik...
  3. then time nak naik tangga naseb baik aku tak berguling kat situ..bleh plak kaki aku tetibe lemah l0nglai...naseb bek xde 0wrg nampak..
  4. time aku nak masuk 0pis..mungkin keganasan aku time tue terlebih sket..bleh plak t0mb0l pintu tue terpelanting jatuh..dah ar bunyi kuat ya amat..kat luar plak de manusia tengah melepak..memang wat derk je ar..cepat2 pasang balik t0mb0l t0l tue even terbalik pe kesah kan..naseb bek leh pasang..(skali aku kluar teng0k t0mb0l tue dah 0wkey balik cam keadaan asal)..
  5. hampir berlanggar ngan mr.ken..naseb bek sempat brek..dua2 kelam kabut..aku kelam nak kluar die plak kelam  nak masuk...
  6. hampir tertinggal surat permissi0n masuk..(sebab pas aku xleh siap harini tapi jumaat)..naseb 0pis x kunci g..
  7. bleh plak hampir2 aku x g hantar pas c0z abang aku tersilap jalan..(kene wat u turn nak g pulangkan pas)..nie atap (kawan abang aku) punye pasal...aku cam dah pelik je bila abang aku terus.. kalau x mau el0k2 aku leh dapat pas harian aku jumaat terus x dapat...(yang nie aku ke abang aku sengal???)

naseb sengal aku harinie lum sampai tahap terlampau g..kalau x, x tau ar aku pe jadi...MySpace

aku kan dah lame d0k umah..bila keje nie ase penat lain macam seh!!!aku dah ase cam aku mula merapu..aku pun x tau pe yang aku taip kat atas tue..ikut turutan ke x lantak ar..daripada aku makin merepek merapu meraban bek aku g rehatkan minda ngan badan aku nie...len hari aku sembang g erkk...

n0tasikuaku: baru ase kepenatan bekerja..harap aku dapat bersabar n blajar dengan baik serta diberi kefahaman yang tinggi..d0akan aku...

3 comments:

ZuHa said...

i ari tu nak mesej wish gud lucks kat ub tuk first day keje, tapi hp i xle nak on. sedeh. nway selmt menempuhi alam pekerjaan... hehehe... ade keje kososng lagi tak? haha

cik loliy said...

:) pengalaman baru...

Noreul Basumi said...

@zuha...xpe ar yunk..x sure ar yunk..nak kene tnye abg i lu...

@l0liy...yup...bru punya...