CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 13, 2011

kejutan budaya

Assalamualaikum.....
hari nie hari ahad kan...even hari nie aku x keje tapi maknanya dah lebih kurang seminggu ar aku keje kan...

berkaitan kejutan budaya tue bukan ar aku kene kejutan budaya yang pakai x senonoh tue ye..alhamdulillah lum g ar..tapi terkejut sebab kerja..(agaknya ar)..b4 nie lepas aku balik keje je aku perasan badan aku mesti lesu2 and mata aku merah..(badan terlebih manja c0z bese wat keje umah yang x banyak mana pun)..nak kata aku kene buat banyak keje pun x jugak..aku ase aku lagi banyak d0k termenung depan PC daripada buat keje..sebabnya aku kene sifu aku ajar aku dulu tunjuk ajar..masalahnya die slalu kluar g wat cek barang..makanya slalu waktu pagi keje aku adalah d0k termenung sambil mengenang nasib takut2 kalu mr.m0on tegur(big b0s)..dia nie bleh tahan gak s0alannya..membebel pun x kurang hebatnya...

aku nie jenis x tahan sejuk sket..kalau kene air-c0nd lelama sangat senang sakit pale..tangan n kaki aku mula ar sejuk len macam..kebetulan meja yang aku duduk tue ngan-ngan je bawah air-c0nd..s0 hari-hari ar aku kene tahan je..even aku dah pakai sweater pun stil sejuk seh!!semalam macam bese ar kan..aku dah siap ny0r0k2 kan tangan aku n bersila nak bagi x rasa sejuk sangat..skali bleh plah chee ling cakap "air-c0nd nie x berfungsi ke ha???apasal i rasa panas saja"..0whmakaihhhh..aku dah tahap nak menggigil k0 bleh plak kata panas...bersabar sajalah...

setelah bertahan beberapa hari akhirnya hari jumaat aku dah mula ase len macam je badan nie..balik umah pale dah tint0ng n dind0ng..teng0k maharaja lawak pun x leh nak hilangkan pening..laz2 aku nek bilik terus tid0..malam tue aku x leh nak tid0 lena c0z badan aku ase sengal2 je..paginya bangun ase cam ya ampun bleh x kalau x pegi keje rinie..(memang x ar kan c0z aku baru start keje)..aku DEMAM...tapi terpaksa bertahan ar..kat 0pis aku memang x senang duduk ar..x selesa weh..dengan sakit pale..pinggang aku pulak ase sengal2..dah macam 0wrg nak bersalin plak even aku x tau pun 0wrg nak bersalin ase camne...sampai kene tegur...memang time abg ahn aj0 pun aku blur je..xleh masuk langsung..

kebetulan abg irul, kak 2t ngan ida xde kat umah..aku balik ngan abg ng0t..balik je aku buka tudung bentang t0t0 kat bawah terus selubung badan..sejuk 0o0o0..abg aku makan s0wrg pun lantak ar..die s0h aku makan sket then makan panad0l pun aku kata nanti.....McD yang mr.m0on beli pun aku x sentuh...abg aku nak g keje balik pun aku s0h kunci pintu je b4 die kluar..grill ngan pagar aku s0h die kunci bese je..x larat w0h mau kluar...bila aku cari panad0l x jumpa..

abg irul balik die belikan panad0l..xde panad0l upeye kat umah..lepas makan panad0l die s0h makan ubat batuk plak even aku x batuk..bantai je ar..hasilnya pagi nie alhamdulillah aku dah 0wkey even de ar ase x selesa sket...

mungkin aku terkejut ngan perubahan c0rak harian aku...harap2 aku dapat cepat biasakan diri dan dapat paham segala tugasan yang perlu aku lakukan dengan cepat..bila kita x tau apa yang kita kene buat pun bleh menyebabkan kita rasa tertekan jugak upanya..aku dah merasai perasaan nie...tertekan gile seh!!sebab bila kita x tau kita xleh nak wat keje...d0k termenung je pun serba salah..lagi ar kita nie budak baru kan...harap segalanya dipermudahkan ar....


n0tasikuaku: SABAR, SABAR, SABAR, SABAR, SABAR...

2 comments:

cik loliy said...

wah2...workholic tuuuu...
sampai demam2...hihihihi

u kene blajar duk bwh aircong la..kate nk g pulau jeju kan dgn i...hihihihi

Noreul Basumi said...

xde work sgt pun...terkejut k0t...tue ar...xleh than ar d0k bwh airc0nd lelame...sejuk satu badan...di0wrg nie kult sume tbl2...aig0o0o0...