CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 29, 2010

berbuka di j0h0r pula

minggu lepas aku diajak berbuka p0se di kedah kan...alaa yang kt uum tue ar...haaa ingat pun...minggu nie plak member aku ajak buke p0se kt j0h0r...pr0gram nie under JPPel kt u aku...s0 memandangkan makan free + leh jalan2 cuci mate aku pun j0in...*walaupun keje banyak x siap*..sehari je pn...

malam b4 tue dah de dak dari pr0gram tue mesej kate kumpul kat pusanika kul 9.30pagi...0wkey fine..s0 lepas sahur aku x tid0 ar...takut terlajak..*terlajak perahu boleh ku undur, terlajak tid0 aku tertinggal*ngehngeh...then lam kul 8 lebih tue aku ngan r0mte aku pun ngan gigihnye bersiap2 tuk g pusan..lam kul 9.30 baru kt0wrg gerak dari bilik...kelam kabut jalan takut terlambat...*jarak k0lej aku ke pusan bukanlah hanya sejengkal cekadak 0wkey leh smpai lam 5 saat*...lam 15 0r 20 minit gak ar baru sampai...ingatkan sampai2 tue dah ramai n leh gerak terus ar...skali sampai kt pusaan aku cam blur...mane sume 0wrg..*de lam 2, 3 0wrg je tau*...s0 kt0wrg d0k ar dulu tunggu yang len...*hampeh kan beria kelam kabut smpai basah ketiak tapi k0s0ng*..tetiba aku dengar de s0re cakap sebenarnye gerak kul 10.30pagi..saje je s0h datang cepat...*what???10.30??ceh!!beriya aku datang awal*...sabau je ar..naseb bek bulan p0se...s0 lam kul 10.30 k0mpem sume dah kumpul kt0wrg gerak ke j0hor....

sampai kat j0h0r lam kul 1 lebih...*laaa x jauh upenye nak g tempat nie*...sekejap je dah sampai...sampai kt0wrg salam2 ngan makcik2 yang de kat balairaye kampung tue...then g rehat jap kat masjid n s0lat siap2....dah siap g ar balairaya t0l0ng pape yang patut...*rewang tuk makan time berbuka*...


antara cal0n menantu pilihan yang paling dicari...yang baju k0tak2 je 0wkey...*yang baju c0klat abaikan je ar erkk c0z hampeh*


b0b n de geng gigih mengacau rendang daging.... *sedap gak rendang daging nie n daging pun lembut*...berpel0h2 aku neng0k di0wrg time nie....


antara cenderamata yang akan diberikan kepada 0wrg kampung....*aku nampak kuih tat kat lam hamper nie ase terliuh seh!!naseb bek p0se*...


tiba waktu berbuka...antara tetamu yang hadir...p0mpuan d0k kt khemah balairaya...1st juz makan kurma, kuih n minum je...lepas maghrib baru bantai yang berat...



nie antara juadah yang disediakan....yang aku ambik je ar...*0wrg yang kelaparan...x nyempat nak tangkap gamb0 dah d lahap lu*

siap makan, solat isyak n terawikh sume get ready tuk pulang....time nie 0wrg kampung tue siap bungkuskan bekal tuk kit0wrg time sahur....bagus kan...dah siap sesi bergambar, salam2 n cakap2 sket kt0wrg gerak balik ar...pe g kan...

kat dalam bus aku d0k kerusi belakang sekali 0wkey...mane taknye nek bus lambat ...skali aku nek teng0k dak laki dah penuhkan kerusi depan n yang k0s0ng juz kerusi kat belakang...s0 nak x nak kene ar d0k gak kan...impact d0k kt belakang sangat kuat 0wkey...de skali tue bus tue langgar b0ngg0l k0t...terbang sekejap aku...ase dh tercabut limpa n peparu aku....haish...sabau2...
naseb bek sempat sampai ukm n aku sihat walafiat.....*t0bat xnak d0k kt belakang skali dah*


p/s: gamb02 yang len de kat kamera kawan aku....x mintak g...sume gamb0 kat atas di tangkap menggunakan f0n zaman jep0n aku....s0 bleh la erkkkk

0 comments: