CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 31, 2010

M.E.R.D.E.K.A !!!!!!


Selamat menyambut kemerdekaan negara yang ke-53 semua..
sem0ga negara kita akan sentiasa merdeka dan terus maju..

tanggal 31, bulan 8, 57...
merdeka! merdeka!
tetaplah merdeka
ia pasti menjadi sejarah....

tanggal 31, bula 8, 57
hari yang mulia, hari bahagia,
sambut dengan jiwa yang merdeka...

mari kita seluruh warga negara,
ramai-ramai menyambut hari merdeka,
merdeka!
31 bulan 7, 57
hari mulia negara ku merdeka....

tiba2 aku teringat time sek rendah dulu aku dengan beberapa 0wrg budak kelas aku penah wat persembahan bersajak sempena sambutan hari kemerdekaan kt sek....*time sek rendah je ar*..nie semua adalah hasil dari paksaan cikgu Ridzuan...aku 1st tue x nak 00000...malu seh!!tapi setelah dipujuk d dipakse maka aku pun terpakse ar....thankz cikgu sebab pakse saye...*ayat perli*
rindunye time budak2 sek dulu...aku ingat g beberapa ayat sajak yang aku kene baca...k0wrg nak bace x???x kesah ar k0wrg nak bace 0r x...aku letak je ar...

tanggal 31 0g0s menjelma,
laungan kemerdekaan berkumandang menerjah alam,
memb0ngkar segala rahsia,
mencungkil segala hikmahnya,
mencari erti kemerdekaan yang hakiki....

kemerdekaan,
adalah sejarah hitam penjajah,
prasarana mereka b0br0k,
atas aliran semangat,
titisan darah jadi dagangan,
antara pejuang dan penjajah....

*wah!!!!cam x caye je aku stil leh ingat rangkap2 sajak nie walaupun x penuh kan n x sure sume betul....tapi yang penting aku INGAT!!!ye ar sajak time aku sek rendah k0t...time nie aku tahun 4 asenye....pergh!!!dah 12 tahun berlalu....antara rakan seperjuangan aku time nie nasha, fadil, aan, ain n beberapa 0wrg g...aku x ingat...*

pe yang penting???
MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

0 comments: